close
تبلیغات در اینترنت
شیوه‌های مختلف کلاهبرداری از خودپردازها؛ مردم مراقب باشند
loading...

وبسایت حقوقی آموزشی محمد کریمی

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تاکید کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد خودپردازها فاقد آنتی اسکیمر هستند که ما برای نصب آنها پی‌گیری های لازم را انجام می‌دهیم. ناصر حکیمی – مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی – در گفت‌و‌گو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تاکید کرد: تجهیزات اضافه‌ای عمدتا روی خودپردازها نصب می‌شود که این تجهیزات با کمی دقت قابل تشخیص و شناسایی است و اینها اطلاعات مربوط به نوار مغناطیسی کارت شما را دریافت کرده و بعد با استفاده…

آخرین ارسال های انجمن

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تاکید کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد خودپردازها فاقد آنتی اسکیمر هستند که ما برای نصب آنها پی‌گیری های لازم را انجام می‌دهیم.

ناصر حکیمی – مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی – در گفت‌و‌گو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تاکید کرد: تجهیزات اضافه‌ای عمدتا روی خودپردازها نصب می‌شود که این تجهیزات با کمی دقت قابل تشخیص و شناسایی است و اینها اطلاعات مربوط به نوار مغناطیسی کارت شما را دریافت کرده و بعد با استفاده از اطلاعاتی که روی آن قطعه اضافه است کارت دیگری را با کارت شما شبیه سازی می‌کنند.

وی با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی دیگر از راههایی که برای برداشت حساب از کارت مردم انجام می‌شود نصب دوربین در گوشه‌ای از خودپرداز است که سارقان از طریق دوربین به رمز مشترک دست یافته و اقدام به برداشت پول می‌کنند که مردم می‌توانند با گذاشتن دست خود روی دوربین مانع از دید دوربین شده و رمز خود را وارد کنند ولی صفحه کلید روشی است که معمولا سرقت از طریق آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مورد در گذشته اطلاع رسانی های انجام دادیم گفت: بخشنامه ای را حدود یک سال و نیم گذشته به بانکها اعلام کردیم که آنتی اسکیمر بر روی تمامی خودپردازهای خود نصب کنند که این آنتی اسکیمر قطعه ای است که روی قسمت کارتخوان قرار می‌گیرد و مانع از اضافه کردن قطعه دیگری بر روی صفحه کلید می‌شود.

حکیمی در پاسخ به این سوال که اگر برداشت وجهی از حساب مشترکی با استفاده از این روش انجام شود مشترک باید چه کاری انجام دهد گفت: در حال حاضر قانون مشخصی در این زمینه وجود ندارد و ما نمی‌دانیم با چه خط کش و میزانی می توانیم این موضوع را اندازه گیری کنیم و نمی‌دانیم که خود مشترک تا چه میزان مقصر بوده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی ادامه داد: در اکثر موارد گزارشاتی که به ما داده می‌شود اگر مشخص شود کوتاهی از سمت بانک بوده ما آن بانک را ترغیب می‌کنیم که خسارت مشتری را به گونه ای جبران کند ولی اندازه گذاشتن برای این موضوع و پرداخت خسارت خیلی راحت نیست و نمی‌توانیم به صورت قطعی بگوییم که این کار انجام می‌شود.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر، کمتر از ۲ تا ۳ درصد تراکنش‌ها مربوط به برداشت وجه نقد است و مابقی بین ۲ خدمت خرید و انتقال وجه تقسیم می‌شود گفت: روند طی شده در سال گذشته به لحاظ تعمیق پرداخت الکترونیک و پایانه‌های فروش با عنوان اولویت اول ارائه کالا و خدمات رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

نظرات () تاریخ : پنجشنبه 29 فروردين 1392 زمان : 22:18 بازدید : 296 نویسنده : وبسایت حقوقی آموزشی محمد کریمی
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    لطفا نظر خود را راجع به سایت اعلام کنید؟




    آمار سایت
  • کل مطالب : 885
  • کل نظرات : 30
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2226
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 175
  • باردید دیروز : 283
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 175
  • بازدید ماه : 10,818
  • بازدید سال : 53,294
  • بازدید کلی : 1,534,735
  • کدهای اختصاصی
    Begin WebGozar.com Counter code -->

    <>
    .

    پروفایل مدیر سایت
    مشخصات فردی
    نام : محمد کریمی منجرموئی
    تاریخ تولد: 68/1/28
    جنسیت: مرد
    وضعیت تاهل : مجرد
    محل سکونت : ایران -
    مشخصات تماس
    ایمیل : barank@mihanmail.ir
    تلفن : 09140252771
    تحصیلات
    سطح تحصیلات: فوق دیپلم
    رشته تحصیلی: حقوق و کامپیوتر
    حرفه
    علایق
    سایر موارد